reklama
kategoria: Zakupy
15 kwiecień 2025

Ponad połowa badanych liczy na wojnę dyskontów przed Wielkanocą

zdjęcie: Ponad połowa badanych liczy na wojnę dyskontów przed Wielkanocą / fot. PAP
fot. PAP
Zaostrzonej wojny cenowej sieci dyskontów przed Wielkanocą oczekuje 53,5 proc. ankietowanych, nie ma takich oczekiwań 21,5 proc. badanych - wynika z raportu UCE Research i Shopfully. Według autorów publikacji konsumenci z dystansem podchodzą do reklam porównawczych stosowanych przez sieci.
REKLAMA

Jak wynika z raportu, 53,5 proc. ankietowanych oczekuje zaostrzonej walki cenowej między dyskontami, np. Biedronką a Lidlem, żeby taniej zrobić świąteczne zakupy.

W zeszłorocznym badaniu takie oczekiwanie wyraziło 55,5 proc. konsumentów, widać więc niewielki spadek wskazań rok do roku. "Odsetek respondentów, którzy udzielili takiej odpowiedzi w dalszym ciągu przekracza połowę. Jest to zrozumiałe, bo żywność w sklepach cały czas drożeje powyżej głównego wskaźnika inflacji" – zwrócił uwagę Robert Biegaj z Shopfully.

W opinii autorów raportu konsumenci w dużej mierze podchodzą jednak z dystansem do reklam porównawczych stosowanych przez konkurujące sieci. Mimo to cały czas czekają na dobre oferty i liczą na ostrą walkę pomiędzy sieciami handlowymi.

"Przed świętami nabiera ona szczególnego rozpędu, bo sieci handlowe grają o wielomilionowe zyski w tym okresie, przyciągają więc klientów do sklepów niskimi marżami na niektóre produkty, sprzedając pozostałe towary z większymi zyskami" – zaznaczył Biegaj.

Jak wynika z raportu, 21,2 proc. konsumentów nie oczekuje ostrej walki między dyskontami przed świętami. "Dane pokazują, że są to głównie osoby z dochodami powyżej średniej krajowej. Poza tym są to w większości najmłodsi dorośli, którzy niekoniecznie robią też duże dla całej rodziny. Ich zainteresowanie aktywnością dyskontów jest więc znikome" – zauważył ekspert.

W ocenie Biegaja konsumenci sceptycznie odnoszący się do wojen cenowych nie wierzą w zapewnienia sieci, że są tańsze od konkurencji, przy tym są już zmęczeni częstotliwością reklam porównawczych.

"Klient, który rzeczywiście chce kupować w poszczególnych sklepach tylko mocno przecenione produkty, może szybko zgubić się w szacunkach. W trakcie wojny cenowej promocje często się zmieniają" – dodał ekspert.

Jak wskazano w raporcie, 15,3 proc. respondentów nie potrafiło jednoznacznie wskazać, czy oczekuje walki cenowej dyskontów przed Wielkanocą. Z kolei 10 proc. ankietowanych stwierdziło, że w ogóle ich ten temat nie obchodzi.

Badanie pt. "Świąteczne wydatki Polaków. Wielkanoc 2025" zostało przeprowadzone w dniach 02-03 kwietnia 2025 roku na próbie 1008 konsumentów w wieku 18-80 lat. (PAP)

gkc/ mmu/

PRZECZYTAJ JESZCZE
Materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez [nazwa administratora portalu] na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.
pogoda Dąbrowa Górnicza
14°C
wschód słońca: 05:44
zachód słońca: 19:40
reklama

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Dąbrowie Górniczej

kiedy
2025-04-26 16:00
miejsce
Pałac Kultury Zagłębia, Dąbrowa...
wstęp biletowany
kiedy
2025-04-26 18:30
miejsce
Pałac Kultury Zagłębia, Dąbrowa...
wstęp biletowany
kiedy
2025-05-06 19:00
miejsce
Pałac Kultury Zagłębia, Dąbrowa...
wstęp biletowany
kiedy
2025-05-18 16:00
miejsce
Pałac Kultury Zagłębia, Dąbrowa...
wstęp biletowany